Primorski slovenski biografski leksikon

Lenček Bibi (Jelvica – Alice M.), slikarka, r. 6. mar. 1947 v Gor. Oče Rado, slavist (gl. čl.), mati Nina Lovrenčič, bibliotekar. Osn. š. je obiskovala v Trstu, v Chicagu (Illinois, ZDA) in v Cambridgeu (Mass.); gimn. 1961–65 v Cambridgeu in v Urbani (Illinois). Diplomirala na University of Illinois v Urbani (B.F.A. 1969) in na School of the Arts, Columbia University v New Yorku (M.F.A. 1972). 1969 in 1970 sodelovala v poletnih slikarskih delavnicah Blossom Art Program v Ohio pri Alexu Katzu in Wayneju Thiebaudu. 1972–74 je bila na postdiplomskem študiju kot Fulbright-Hayes štipendistka za slikarstvo v Jsli, kjer je gostovala v Mojstrskem ateljeju likovnih umetnikov Krsta Hegedušića v Zgbu. 1974 je poučevala na Bronx Community Collegeu v Bronxu (New York), 1975 na Chapin School v New Yorku. Od 1974 do 1979 je delala kot designer in stilist v tekstilnih podjetjih Rosewood Fabrics, Inc., in Burlington Industries, Inc., v New Yorku. Živi v New Yorku, po letu 1979 kot soproducent televizijskih dokumentarnih filmov pri Tak Inagaki Productions. Članica je združevnja College Art Association; članica uprav. odb. newyorške »Women's Caucus for Art« in pomožni direktor galerije »NoHo« v New Yorku. – Kot slikarka se je uveljavila v risbi, ilustraciji, grafiki (barvni litografiji), tekstilnem designu, predvsem pa v oljni tehniki in pastelskih platnih. Formalno je njeno ustvarjanje prešlo razvoj od realističnega figuralizma in še dokaj abstraktno stiliziranega realizma do eksperimentiranja s formalno dekompozicijo in fragmentacijo realnosti. Tematično so njena prva olja spontana in avtobiografska, medtem ko njena kasnejša preveva erotika in so dekonkretizirana ter razpoloženjska. Njena najnovejša pastelna platna prinašajo montaže ikonsko razporejenih, vsebinsko povezanih podob in simbolov osebno doživetega vesolja. Med deli, ki najbolje predstavljajo ta razvoj, so: risba z ogljem From a Transparent Room (1973), serija olj From an Interior Landscape (1975–76), olje TV Couple (1979), tridelni zaslon na pastelnem platnu Domestic Scenery (1980) in od obsežnejših pastelnih platen na barvnem papirju serija Interludes (1982–83). 1979 je »Solo Press« v New Yorku izdal njeno barvno litografijo Morning Times. Njena dela so v koncertnem ateljeju Društva slov. skladateljev v Lj., na Columbia University v New Yorku, v zbirki časopisa The New York Times v New Yorku in v številnih zasebnih zbirkah v Ameriki in Evropi. – Samostojno je razstavljala na Barnard Collegeu v New Yorku (1971), na pionirski »Women Artists Series« na Douglass Collegeu (Rutgers University) v New Brunswicku (1975), na Hunter Collegeu v New Yorku (1976), na Harvard University v Cambridgeu (Mass., 1977), v Galeriji Mile Strok v Zgbu (1973), v Koncertnem ateljeju v Lj. (1973), v Galeriji ŠKC v Bgdu, dvakrat v NoHo Gallery v New York City (1981 in 1983); in na izbranih skupinskih razstavah, npr. v Salonu mladih v Zgbu (1973), v Galeriji Umjetnosti v Novem Sadu (1973), v Mali Galeriji v Grožnjanu (1973); v Maison Francaise na Columbia University v New Yorku (1975), na razst. »Artists of Yugoslav Origin« v Jugoslov. kult. centru v New Yorku (1976); na razstavi »Three Women Artists« v Artworks Gallery v New Yorku (1976); na razstavi »Figurative Variations« v Hansen Galleries v New Yorku (1977); na razstavi »New York Slavic Artists« na Ukrajinskem inštitutu v New Yorku (1978); na razstavi »Art for the Eighties« v Cassandra Gallery v White Plains (New York, 1979); na Douglass Collegeu (Rutgers University) v New Brunswicku (1981); na razstavi »Realist Painting« na Marymount Manhattan Collegeu v New Yorku (1982). – Med drugimi so pisali kritike o njenem delu Zoran Popović (Bgd), Janez Mesesnel (Lj.), Josip Škunca (Zgb), Aleksander Bassin (Lj.), Simon Kregar (New York). Ob razstavi na Rutgers University (New Brunswick, N. J., 1975) so bile polemične kritike o njenem delu v strokovnih listih in krajevnih dnevnikih.

Prim.: Osebni podatki; Lucy Lippard v katalogu Women Artists Series, Year Five (New Brunswisk, New Jersey: Mabel Smith Douglass Library, 1975); The Women Artists Series at Douglass College, Tenth Anniversary, Retrospective Show (New York: A.I.R. Gallery, 1981); A. Bassin, Generacija poletja, Večer (Mrb 20. jul. 1973); J. Mesesnel, Ploskovni ritem, Delo (Lj. 20. maja 1973); S. Kregar, Razstava Alice Lenčkove v New Yorku, Ameriška Domovina (Cleveland 22. apr. 1976). Fotografije del so natisnjene v katalogih: Women Artists Series, Year Five (1975); The Women Artists Series at Douglass College, Tenth Anniversary, Retrospective Show (1981); Art Now, Gallery Guide, 7 : 7 (New York, March 1977), 32; ibid., 9 : 8 (April 1979), 49; ibid., 10 : 5 (January 1980), 39; ibid., 10 : 9 (May 1980); ibid., 11 : 5 (February 1981), 28.

Ured.

Uredništvo s sodelavci: Lenček, Bibi (1947–). Slovenska biografija. Slovenska akademija znanosti in umetnosti, Znanstvenoraziskovalni center SAZU, 2013. http://www.slovenska-biografija.si/oseba/sbi921640/#primorski-slovenski-biografski-leksikon (24. april 2024). Izvirna objava v: Primorski slovenski biografski leksikon: 9. snopič Križnič - Martelanc, 2. knjiga. Ur. Martin Jevnikar Gorica, Goriška Mohorjeva družba, 1983.

Komentiraj posredujte nam svoj komentar ali predlog za izboljšavo vsebine